Inaugurarea obiectelor în curtea Școlii nr. 27

          Înainte de a amplasa obiectele de mobilier la școală, ne-am gândit să le facem niște fotografii într-un cadru neutru, așa că le-am scos în stradă. Intâmplarea a făcut ca tocmai în acel moment copiii de la grădinița de vis-a-vis să termine programul... așa că am avut parte și de o mica testare!











           O parte din obiectele construite au fost amplasate în cadrul unui mic eveniment de inaugurare organizat în curtea Şcolii 27, la care au participat elevi şi profesori, voluntarii implicaţi în workshop şi echipa de proiect. Cealaltă parte a fost amplasată într-un spațiu din cartierul Tei, în care funcționa improvizat un teren de baschet.

            
             Inaugurarea a avut loc în ”pauza mare”, când curtea școlii este foarte animată de copiii care au terminat orele, părinții și bunicii care îi așteaptă, elevii de gimnaziu care se pregatesc sa intre la ore. În fața tuturor am ținut o prezentare a proiectului ”Sunt mic, dar ma implic!” și a atelierelor de educație urbană. A fost un moment foarte bun de a răspunde întrebarilor copiilor și de a-i convinge să participe la proiect.









          Bineinteles că și participanții au avut parte de momentul lor de glorie,  în care au primit diplome și aplauze din partea celor pentru care au lucrat cu atât de multă pasiune.








            Curiozitatea copiilor a fost starnită înca din momentul în care obiectele și-au facut apariția în curte. Nu am dorit să să întindem corzile răbdarii la maximum așa ca am incheiat mai repede prezentarea și am permis testarea ”ciudățeniilor”. Obiectele au fost luate cu asalt și a urmat și o sesiune intensa de ”X și O”. Magia a fost întreruptă brusc de sunetul clopoțelului, iar dezamagirea de pe chipul elevilor ne-a confirmat succesul acestui workshop.

            


            Revenind la şcoală cu ocazia atelierelor de educaţie urbană care au debutat în octombrie 2012, am constatat cu bucurie faptul că obiectele amplasate acolo (o bancă de lemn, o platformă de lemn, o bancă din cauciucuri reciclate) au un succes total, fiind maxim utilizate de copii şi chiar de părinţi.



(Andreea Lipan - coordonator workshop)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu